Sapa, Hoi An en Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu Sapa, Hoi An en Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu

Sapa, Hoi An en Saigon

Door: de tijgernootjes natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Burt & Véronique

16 Mei 2010 | Vietnam, Hanoi

Aloha allemaal, gaat alles goed bij jullie?? We zullen een beetje zon naar jullie toe sturen!

Nou we lopen weer flink achter dus er komt weer een lang verhaal aan (gaap...sorry haha).
Na Hanoi met de nachtrein naar Sapa vertrokken. Sapa ligt in het noorden van Vietnam en is echt een prachtig stadje met uitzicht op bergen en rijstvelden. Je kunt geen stap lopen zonder dat een vrouwtje van een bergstam je iets probeert te verkopen maar je went er snel aan. We hebben een trektocht gedaan van 2 dagen en zo'n 20 km totaal door rijstvelden, rivieren, bergen en watervallen. Onze groep bestond uit totaal 5 personen + 10 vrouwen/ kinderen van de verschillende berstammen die ons op de voet volgde en een praatje met je gingen maken. De tweede dag liepen ze niet meer mee en vonden we het eigenlijk best jammer :-). We hebben gegeten en geslapen bij een familie in de bergen. Omdat het erg onbeleefd is om een Vietnamese gewoonte af te slaan, vloeide hun zelfgemaakte rijstwijn rijkelijk en heeft een jongen uit Hawai een dansshow gegeven waar iedereen heel erg om moest lachen! Erg genoten dus.

Na 9 uur met de trein, een taxi tocht en vliegtuig later aangekomen in Hoi An. Deze stad is heerlijk rustig met veel mooie oude gebouwen en luikjes (als ik Burt even kwijt was stond hij hier weer foto's van te maken terwijl de locals niet begijpend keken naar waar hij foto's van aan het maken was; oude deuren en luiken..). 's Ochtend een heerlijk ontbijt en een duik in het zwembad, daarna even naar de tailor om kleren uit te zoeken die zij op maat voor ons maakte en ach...doe er ook maar een paar schoenen bij, 's middags naar het strand en 's avonds een massage en daarna in onze eigen jacuzzi...we voelde ons echte VIP’S en bang dat we straks nooit meer konden wennen aan ons normale ritme met werken en klussen haha. Toch maar besloten om uit onze lay back ritme te komen en naar Saigon te gaan.

Even wat feiten over Saigon; de grootste stad uit Vietnam met 8,6 miljoen inwoners, 7 miljoen scooters/ motorfietsen en 35 dodelijke ongevallen per dag. In het weekend of op een feestdag ligt dit gemiddelde op 100 per dag. Pas drie jaar geleden zijn er verkeerslichten geplaatst haha. Deze informatie hebben we vandaag van onze gids gehoord en verbaasd ons niets :-). Gister aangekomen en vandaag zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest. In deze tunnels/ ondergrondse gangen hield de Vietcong zich overdag verborgen voor de Amerikanen en viel dan 's nachts aan. We zijn door de tunnels gekrogen en waren blij toen we er na 50 meter weer uit mochten! Ook hebben we de verschillende boobytraps gezien en met een M16 geschoten wat echt een heerlijk gevoel geeft.
Morgen middag vertrekken we naar Cambodja per vliegtuig waardoor we een busrit van 15 uur besparen..thank god!

We genieten nog steeds van onze reis en drinken er elke avond 1 op jullie!

Hele dikke kus van ons en tot snel!

• 16 Mei 2010 - 12:56

Judith En Gijs:

nog 2 weekjes genieten
    groetjes uit het koude nederland liefs judith en gijs

• 16 Mei 2010 - 16:11

Cat:

Wow, echt te gek allemaal! Genietze nog!! Kus van ons

• 16 Mei 2010 - 16:55

Tijgo:

Dat Burt nog steeds verstoppertje spelen zo leuk vindt! Wist trouwens niet dat Hawai zo dicht bij Vietnam ligt. Ja jongens, nog even volhouden en dan hebben jullie er die kwelling van 3 maanden afzien opzitten. Ik ga maar snel wat kookboeken napluizen op lekkere rijsttafelrecepten, want daar zullen jullie zo langzamerhand wel weer eens trek in hebben.

• 16 Mei 2010 - 17:41

Fred En Petra:

Hey luitjes wat een avontuur beleven jullie zeg echt geweldig!Nou geniet nog lekker even verder want voor jullie t weten zitten jullie weer hier in t koude kikkerlandje!!Veel plezier nog en tot gauw liefs van fred en petra xx

• 17 Mei 2010 - 08:30

Desiree:

Geniet nog maar lekker van alle heerlijke dingen. In Hoi Burgerveen kan je alleen een duik in de Westeinder nemen. Groetjes Dees

• 17 Mei 2010 - 10:54

Angelique :

Hoi Vero!!! en Burt,
    He he eindelijk even de tijd genomen om naar jullie te kijken en te kwijlen...., wat ziet het er allemaal prachtig uit. Het zal allemaal erg indrukwekkend zijn. Ik hoop dat je ons erg mist zodat het makkelijker is om terug te komen. Geniet nog met volle teugen en je hebt een leuke vent hahaha zie ik die ook eens. Jullie huisje wacht nog hoor staat er nog mooi bij. Dikke kus
    Angelique (Elha VKB)

• 18 Mei 2010 - 17:53

Yvon:

jullie tellen af maar ik ook.nog 9 nachtjes slapen en dan........
    Dikke zoen en poot van je vriendje Baco

• 24 Mei 2010 - 15:22

Lidy:

Leuk jullie verhaal, wel benauwde foto's erbij. Zon intussen hier aangekomen. Beetje verbrand, maar neem nog wat zon mee. Altijd goed.
    Nog even genieten en hele goeie terugreis (bah, helaas voor jullie) groetjes Harry en Lidy