Songkran - Thais Nieuwjaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu Songkran - Thais Nieuwjaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu

Songkran - Thais Nieuwjaar

Door: de tijgernootjes natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Burt & Véronique

15 April 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal! Alles goed bij jullie?? We hoorde dat het zonnetje nu ook bij jullie schijnt!
Wij zijn vandaag een beetje triest omdat we nog maar 6 weken te gaan hebben....whahahaha.

Vandaag de laatste dag Chiang Mai want om 19.30 vertrekken we met de bus naar de grens van Laos (duurt ong. 12 uur) Er ligt te weinig water in de rivier om te varen want die hebben ze gebruikt voor het Songkran :-). Leuke stad, rustiger dan Bangkok maar net zo gezellig. De kookcurcus was zeer geslaagd ook al ging er bij mij van alles mis (vissaus gebruiken i.p.v. olie etc.) en zat Burt niet op te letten (hij heeft nooit erg van klaslokalen gehouden) dus we waren een lekker stel.
We hebben ook 1 tempel bezocht. We zagen hoe een monnik werd kaal geschoren wat hoorde bij een ceremonie. We werden uitgenodigd door de familie om met hun en zo'n 100 gasten te lunchen. Daarna ook nog maar even deelgenomen aan de ceremonie want ach...we waren er toch. En misschien nog wel even grappig om te weten dat Burt de Monnik steunde door een Bob Marly t-shirt te dragen met afbeeldingen van weed haha.

Vanaf de 13e t/m vandaag viert iedereen het Thaise Nieuwjaar en is iedereen vrij. Het is een waterfestival wat bedoeld is om je zonden weg te spoelen door water over iedereen heen te gooien...maar als je dichterbij het centrum komt lijkt dit mooie gebaar meer op een soort watergevecht waarbij iedereen hele grote waterpistolen heeft en ook opa's en oma's de grootste lol hebben! Nou het is bijna niet te beschrijven dus hebben we een klein stukje gefilmd.

Nu op naar Laos. We houden jullie op de hoogte!
Hele dikke kus aan iedereen

• 15 April 2010 - 06:30

Brigitte:

Ja ja de helft zit er op, maar ook nog de helft te gaan ;-)Had het wel leuk gevonden als Burt de Monnik had gesteund door ook zijn hoofd kaal te scheren of jij,hihi
    Nou liefies nog lekker genieten! Dikke x en Love U

• 15 April 2010 - 07:21

Burt & Véronique Wels-Norbart:

Hahaha dat was wel een goeie geweest ja!

Dikke kus

• 16 April 2010 - 02:25

Big Brother:

Heej lieverds,
    wat lachen zeg die video! Dat zal wel een feest zijn geweest.
    En ik had eigenlijk ook wel verwacht dat Burt dan ff solidair zou zijn maar helaas..
    Ik probeer je trouwens al een tijdje te bellen dus bij deze, bel me ff terug!
    Geniet lekker verder en we lezen wel over Laos.

XX

ps ik denk dat Dennis desi.nl dat waterfeest ook heeft meegemaakt

• 16 April 2010 - 10:23

Lidy:

Weer leuke foto's plus 'n leuk filmpje! Jullie zonden ook weggespoeld?(grapje) Of gewoon zeiknat geworden?
    Gaaf om gewoon zo 'n andere cultuur op te snuiven. Groetjes en nog veel plezier X

• 16 April 2010 - 14:37

Tijgo:

Oh jongens, wat ben ik blij dat jullie zo van de cultuur genieten! Niets van dat ordinaire touristengedrag! Op tijd naar bed en regelmatig een tempeltje pakken. Ga zo door. Ben trots op jullie. Pakkerd.

• 19 April 2010 - 07:38

Gerard:

Mmmmmmmm Wet T-shirt party!

• 30 April 2010 - 18:23

Yvonne:

Koninginnedag op de Prinsengracht zonder Burt.
    Dit kan ECHT niet.
    Waar blijft jullie volgende verslag??????????????

• 02 Mei 2010 - 10:11

Cat:

Graag nieuwe jaloers makende foto's!!
    Wil jullie bruine koppies wel weer even zien ;-).
    Geniet!!! XXXX