Canggu, Ubud & Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu Canggu, Ubud & Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu

Canggu, Ubud & Lovina

Door: V.

Blijf op de hoogte en volg Burt & Véronique

17 December 2014 | Indonesië, Lovina

Daar zijn we weer. Vandaag vanuit de hele dag regen dus goeie dag om een restaurantje met internet op te zoeken.

De laatste dag Kuala Lumpur naar het mega grote winkelcentrum gegaan (voor sommige heel bekend ; ) ) Nadat we werden gestrikt voor een reclame spotje (toch weer de vroegere modellen carrière van Burt) hebben we de vlucht genomen naar Bali !! Binnen 3 uurtjes geland op Denpasar dus appeltje eitje.
Nog even plassen, pinnen, wachten voor een visum wat best lang duurde en toen een tijdje bij de bagage band gestaan zonder onze backpacks.....totdat we erachter kwamen dat we bij de verkeerde band stonden hahaha typisch weer. Blijkbaar waren we weer zo traag dat onze spullen al netjes op een karretje stond en de rest van de passagiers al lang bij hun hotel waren aangekomen ;-).

Op aanraden van iemand zijn we begonnen in Canggu. Super mooi hotel aan het strand waar we de enige gasten waren. Met nog een beetje last van de jetlag gingen we om 20.00 uur naar bed en werden we 11.30 wakker,  we hebben het zwaar.  Rest van de dag niets doen aan het zwembad.  Het waaide te hard om de zee in te gaan maar je kon voor het hotel wel relaxed zitten en naar de surfers kijken. De meisjes krijgen genoeg aandacht van de lokale bevolking; even op de foto, koekjes en nootjes proeven of spelen met andere kinderen. Er zijn wel veel surfers hier maar voor de rest erg stil.

Na 3 nachten verkast naar Ubud (noorden) met de taxi. Leuke B&B gevonden net buiten het centrum met zwembad (heel belangrijk met kinderen), tussen de rijstvelden en een gratis taxi service op de scooter naar het centrum. Ubud is echt super mooi en de mensen zijn zo aardig, iedereen is zen. We kwamen een homestay tegen naast een restaurant. Als je door het straatje loopt zie je niet veel en dan loop je de poort door en kom je in een soort tempel terecht met tropische bomen in de tuin waar je echt voor een drol kunt overnachten. Nog een nachtje geboekt bij de homestay met als pluspunt dat we een avondje samen konden eten in het restaurant wat uitkeek op onze kamer.
Laatste dag Ubud de cycling tour gedaan met gids Ketut, super leuk. Lou viel het laatste stuk (wat het meest hobbelig was) in slaap.

Na 3 nachten Ubud weer de hele kleren zooi ingepakt en onderweg naar Lovina (noorden aan het strand). Was een rit van 2,5 uur met een taxi chauffeur die 40 km per uur rijdt (moet ook wel met de ontbrekende verkeersregels hier) Nog even gestopt voor koffie en toen vielen er weer 2 in slaap op mij dus plankgas door naar Lovina.  Onze taxi chauffeur zijn opa was de ketut uit de film "eat pray & love" en de opnamen waren ook in zijn huis.  Genoeg verhalen dus weer ;-).

Lovina;
Na wat zoeken naar een slaapplek in de brandende zon met 2 meiden die overal smeekte of ze nu dan eindelijk het zwembad in mochten,  gekozen voor een soort bungalow op 100 m van het strand aan een zwembad.  We zijn weer de enige hier dus het voelt ook een beetje van ons en we zouden gewoon in ons nakie kunnen lopen.
Het strand stelt niet zoveel voor, zee is troebel en zwart zand. We doen hier weinig;  zwemmen,  lezen, spelen met de meisjes en natuurlijk het belangrijkste ETEN bij Bali 9 (tip van een ander stel).Man en vrouw koken samen en in de tussentijd zitten de meisjes boven te spelen met hun dochters of kijken ze samen een filmpje. Alles is super vers en wat ze niet hebben wordt wel even gehaald op de scooter.

2e dag lovina hebben we een boottocht naar Turtle Island geboekt.  Het liep allemaal iets anders dan wat ons werd verteld bij het boeken maar na het passen van de duik en snorkel spullen en  weer 1,5 uur in de auto (gelukkig zijn de meiden het nu al gewend en kijken ze naar buiten of spelen ze met een popje) stapte we in een simpel bootje met wat andere mensen richting turtle island. De oppas die op de boot bij de meisjes bleef heette "gauche" en was zo lief met ze dat Jackie de rest van de dag niet van zijn zijde week en op de terugweg bij hem in slaap viel. Duiken blijft een kadotje; al vrij snel een grote schildpad en haaien gezien en heel veel vissen.
Daarna een simpele lunch (had hem toch echt buffet horen zeggen tijdens het boeken), nog even snorkelen en toen weer naar huis.

We hebben het super relaxed en mooi om te zien hoe snel de meiden zich aanpassen. De eerste week was alles wennen en nu zit je in dezelfde flow.  Heel mooi om mee te mogen maken!

volgende stap is richting de Gili's maar blijven waarschijnlijk nog 1 dagje chillen ; ).

Kus van ons

• 17 December 2014 - 11:35

Lenny :

Hi levensgenieters,

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen!! Ik ben jaloers op jullie ontmoeting met Ketut, prachtige medicijn man :).
    Ook op de Gili's gaan duiken hè?! Manta Rays!!

Hier is het nog altijd hetzelfde, koud, nat en donker...blegh!

We missen jullie ♡

• 17 December 2014 - 11:46

Brigitte:

Oh wat klinkt het verschrikkelijk….. HEERLIJK!!!!!! en zo Burt en Veer!!! Fijn te horen dat de kids zich toch aan gaan passen, toch wel wat fijner voor allemaal;-) Slapen ze nog in die tentjes of slapen dr nu andere kinderen in,haha En hoe is het met je knie? al veel oefeningen gedaan…ik mis de smileys en andere gezichten met het typen. Nou jongens geniet hele dikke x ook voor mn nichtjes!!!

• 17 December 2014 - 11:57

Yvonne:

Leuk weer wat te horen van jullie. Gelukkig dat alles een beetje gewend is.
    Ja dat duiken en snorkelen is top. Zeker straks op de gili eilanden.
    Bevallen de balinese pampers ook goed haha.
    Geen last van je knie . ( je trimt zeker iedere dag)
    Vic maakt het goed , en je handel gaat door gelukkig.
    Geniet van alles. Dikke kus voor allemaal

• 17 December 2014 - 13:32

Lieve Veer&Burt,

Wat hebben jullie het slecht......

• 17 December 2014 - 13:45

Burt & Véronique Wels-Norbart:

@Lenny; hee schone zussie! Jaa gaan we zeker doen! Mis jullie ook hoor, kus ♡ ook voor mijn broer (waar heb ik dat eerder gehoord haha)

@ bri; joehoe schattie! Ja de tentjes zijn top! Ze passen in de meeste 2 p. Kamers tot nu toe. Er zit wel een tentje bij met eigen willetje grrr. en ja lachen jullie maar ...heb dus al 2 x mijn oefeningen gedaan voordat ik mijn biertje mocht drinken hahaha! Mis ook de smileys. Knie gaat super. Dikke kus ook voor Floor en mijn neefje en nichtje.

@ yvonne; jammer van het skypen, de muziek werd steeds harder gezet en jackie werd steeds drukker. De bali pampers doen net best oke (voor een euro per pak). Zoveel mogelijk in haar blote kont laten lopen haha. Bedank Victor maar van ons, we proosten nu op hem ; )

Kus

• 17 December 2014 - 13:48

Lieve Veer&Burt,

Ik probeer het nog een x, hoop dat er straks wel meer te lezen is dan 1zin☺️

• 17 December 2014 - 13:50

Sheira:

Wat super om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn!
    En wat fijn dat het met de meiden ook zo goed gaat!
    Geniet nog van al het moois dat jullie nog gaan zien!!
    Kus voor de meiden

• 17 December 2014 - 14:54

Helen :

Wat een heerlijk verhaal en de foto's zijn fantastisch. Jullie zien er heel ontspannen uit (en op sommige foto's ook een beetje klef ;))
    Geniet ervan en na vrijdag zal ik je wat (nog veel kleffere) trouwfoto's toesturen!
    Dikke kus voor jullie alle 4

• 17 December 2014 - 18:06

Joel:

fokking aso's!! Die arme kleine schattige nichtjes van me kunnen er gewoon niks aan doen dat ze het maar 'normaal' vinden om zulke reizen te maken haha.
    Nee hoor zussie, wat heerlijk voor jullie. Gelukkig zijn de meisjes een beetje gewend aan het klimaat en de auto-ritjes.
    Heel leuk geschreven, moet je echt mee doorgaan!!

Genieten en let op elkaar!

Tot het volgende verslag :)

Kus Xx

• 17 December 2014 - 23:01

Kees En Carla:

wauwdiwauw, wat ziet het er allemaal heerlijk en ontspannen uit.
    je ziet dat jullie genieten, heel fijn.
    en de meisjes doen het goed, zo te lezen en op foto's te zien.
    ze doen echt veel samen nu, geweldige ervaring ook voor hun.
    hier alles goed, fijn je te spreken van de week vero.
    je vader houdt zich kranig met zijn gipsen been, maar 6 weken is natuurlijk wel lang.
    veel plezier verder en tot de volgende.
    4 dikke knuffels van ons