Lombok en Nusa Lembogan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu Lombok en Nusa Lembogan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Burt & Véronique Wels-Norbart - WaarBenJij.nu

Lombok en Nusa Lembogan

Door: V.

Blijf op de hoogte en volg Burt & Véronique

07 Januari 2015 | Indonesië, Nusa Lembongan

Na een hele korte oudejaarsnacht, met vers gevangen vis en zelfgebrouwen rijstewijn door Jack en zijn familie,  lange reisdag op 1 januari met jackie die al misselijk werd in de taxi en de achterkant van de stoel versierde met klodders ontbijt...eindelijk aangekomen op Nusa Lembogan;  een heerlijke klein eiland bij Bali. De dagen hier lekker rustig aagedaan bij het zwembad, op de scooter het eiland verkennen en naar verschillende strandjes en restaurants gaan.

Op 6 januari vertrok ons vliegtuig naar Phuket en begon onze reisdag van ca 12 uur op de pier. Daar stond vermeld dat wegens de storm de boten naar de Gili's niet gingen maar die van ons ging wel. Dat waren 30 hele lange minuten....ik moest nog aan je denken Joe! Eenmaal op zee durfde ik niet meer uit de ramen te kijken want ik zag of heeeeele hoge golfen of ik een hele diepe afgrond als we op een golf zaten en ons bootje was niet zo groot. Iedereen was stil in de boot die als een gek tekeer ging en aangezien ik niet zo een held ben, keek ik naar Burt voor geruststelling maar zijn gezicht zei ook genoeg.  We hebben de meisjes zwemvesten aangetrokken die natuurlijk half gaar waren maar beter dan niets. Ik denk dat de bescherm engeltjes hebben geholpen Brigitte ; ).

Voor de rest is reizen met de meisjes  niets meer geworden dan een dagindeling. Ze weten nu niet beter en een dag zoals gisteren met taxi, boot, vliegtuig, taxi, zoeken naar een slaapplek is dan ook gewoon zo. Natuurlijk zijn ze het op het laatste zat en laten ze dat merken, maar na 8 verschillende plaatsen bezocht te hebben in 4 weken weten ze nu inmiddels wel wat ze te wachten staat en zijn we er best wel handig in geworden.
Ook met kinderen blijven wij dit de leukste manier van reizen vinden....en natuurlijk zijn er minder leuke momenten/ dagen maar daardoor geniet je nog meer van de leuke dagen!

We houden van Bali, wat een mooi land met vriendelijke mensen en heerlijk eten. Lombok is nog heerlijk puur en echt met, op wat surfers na, bijna geen toeristen.  Jammer dat we weer afscheid moeten nemen....

We zijn inmiddels aangekomen in Phuket, dicht bij de pier, waar we morgen weer vertrekken naar het eiland Koh Lanta met de boot. Lou had vandaag wat koorts en ze zijn allebei aan de diarree dus niet heel handig als je weer gaat reizen. Ik hoor ook net (om 22.45) dat we morgen een uur eerder (dus om 7.30) worden opgehaald (zo gaat dat nou eenmaal hier) dus toch maar vanavond de tas inpakken.

Tot snel allemaal xxx

• 07 Januari 2015 - 18:18

Fred E Petra :

Lieve Burt en Veer
    Tjemig wat n bootreis,echt vreselijk,maar gelukkig overleefd!!
    Ik vind t echt onwijs dapper hoor van jullie om zo op de bonnefooi
    Te reizen met twee van die kleintjes, respect!
    Hopelijk worden ze niet al te ziek......
    Have fun en fijne reis verder,heel leuk om alles zo te volgen en erge
    Leuke /mooie foto s!
    Liefs en dikke kus. Fred en Petra .

• 07 Januari 2015 - 19:01

Lenny :

Lieve allen,

Wat een heerlijk verhaal weer, vooral om te horen dat de meisjes het als een dagelijkse bezigheid hebben geaccepteerd om te reizen!
    Die boot..tsja...het zal de karma zijn geweest die jullie aan de overkant heeft gebracht! Joe en ik zijn de serie 'Vikings' aan het kijken nu en meteen schoten er allemaal scènes door mn hoofd bij jullie avontuur, haha :).
    Geniet, koh lanta schijnt ook prachtig te zijn én ook om te duiken...jaloers!!!

Kussen uit Haarlem

• 07 Januari 2015 - 19:53

Yvonne:

Hallo samen
    Leuk weer zo een verslag. Je zit inderdaad opgevouwen in die bootjes van A naar B en met slecht
    weer is dat een ramp. Je hoort zulke enge dingen de laatste tijd maar jullie zijn er weer.
    Je moet ook een beetje geluk hebben. Nu nog de rit naar Koh Lanta en dan is het weer genieten voor jullie allevier. Hoop dat de meiden ( ik mis ze zo ) snel opknappen. Veer hoe is het met je knie?
    Daar hoor ik je niet over. Heeeel veel plezier in Thailand en heeeeeele dikke zoen Victor en yvon

• 07 Januari 2015 - 19:58

Cat:

Hee lieverds!!

Brrrrr....wat een verhaal! Ik zie jullie ook al helemaal zitten! Wat heftig maar gelukkig weer veilig naar de de plaats van bestemming :). We genieten hier van de reis verslagen en van de foto's. Love it! Iets wat jullie nooit meer gaan vergeten. Ik ga toch heel stiekem en lichtelijk egoistisch al beginnen met de dagen te tellen dat jullie weer landen in NL ;-). Maaarrrrrr, zo lang is het nog lang niet dus: Geniet, geniet, geniet!

Kus van ons!

• 07 Januari 2015 - 21:46

Chantal:

Fantastisch om al jullie verhalen te lezen. Deze keer wel heel erg spannend. Blij dat alles goed is gegaan! Veel plezier nog. Veel liefs, Chantal K.

• 07 Januari 2015 - 22:34

Brigitte :

Oh my god wat n verhaal weer, zo blij dat t goed is gegaan! En jullie die engeltjes nog niet kwijt geraakt zijn jullie kennende;-) ook leuk de meiden lachend en volop genieten op de foto te zien! Voor nu hebben jullie de meeste reis dagen er weer op zitten toch, dus nu weer in de chill stand,beter!!! Je moet er iets voor over hebben natuurlijk. Geniet lekker lieverds en fijn dat we zo n btje mee kunnen genieten als we thuis komen van ons werk

• 07 Januari 2015 - 22:35

Bri:

Al mn smileys en dikke kussen ontbreken! Xxx xxxx

• 07 Januari 2015 - 22:37

Bri:

Beterschap voor de meiden!!!

• 08 Januari 2015 - 09:49

Rebecca:

Hey vakantiegangers,

Wat een verhaal weer.... Ben blij dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben.
    Wat een mooi verhaal. Ben blij dat jullie weer heel aan zijn gekomen in Thailand.
    Ik mis jullie wel hoor en vooral Veer dat ik niet ff lekker tegen je kan zeuren over van alles en nog wat. hihihi

Geniet nog lekker van jullie reis en doe voorzichtig.

Hou van jullie xxxx

• 09 Januari 2015 - 21:03

Kees:

Er gaat niets boven een verfrissend bootreisje. Lekker de wind door je haren laten waaien onder het genot van een hapje en een drankje. Even zonder gekheid: dat soort trips gewoon niet meer doen! Dan maar een dag later. Jullie zijn tenslotte geen arme bootvluchtelingen. Goed kampioentjes, wij zijn rete trots op jullie. Kijken met genoegen uit naar het volgende verslag. Kus Carla en Kees.

• 12 Januari 2015 - 21:58

Dennis:

he kanjers!!! wat een verhaal met die boot!!! pfff. maar gelukkig gaat het voor de rest top!. missen jullie hoor. gr. fam albers

• 13 Januari 2015 - 17:08

Desiree:

Tijgernootje ipv tijgernoot, vandaar deze late reactie, kon je niet vinden.
    Ziet er geweldig uit allemaal, al die mooie plekken.
    En inderdaad kijk ff uit met die boten [ Kees heeft gelijk, ik ken Kees niet maar hij heeft wel gelijk]
    Geniet van alle mooie dingen, het heerlijke eten, de stralende zon en alle leuke mensen die jullie tegenkomen. xx Dees